maanantai 29. tammikuuta 2018

Ah, maanantai

Ennen mammalomaa maanantait oli hanurista. Tai ei muuten, mutta se aamu. Varsinkin, kun aamuvuoroon heräsit ennen viittä ja silmät sikkurassa yrittää etsiä jotain vaatetta päälle ja puoliunessa ajaa työpaikalle. Varmaan moni työssä käyvä voi yhtyä tähän mielipiteeseen. 
Nykyään maanantait on ihania. Kun mies lähtee töihin, me saadaan Pippurin kanssa vallata koko sänky ja jatkaa unia. :D Ai että... 

Tän aamun käytin kukkien kuvaamiseen, laitan niitä alle.



 Tämä komistus on Kumiviikuna. Tykkään hirveesti noista kirjavista lehdistä. Toivottavasti pitää jatkossa värinsä.



 Sitten meillä on Rionjuoru. Vähänkö suloiset lehdet tällä kaverilla! Vaatii hurjasti valoa, että säilyttää värinsä, joten se pääsi amppeliin ikkunan eteen. Sopii siihen hyvin! Amppelin oon itse tehnyt ontelokuteesta.


 Tässä rivissä takimmaisena jonkin sortin mehikasvi. Ei hajuakaan minkä merkkinen on. Sitten meillä on rahapuu sekä lääkeaaloe.


 Verililjapuu. Mulle neuvottiin, että tykkää joko runsaasta kastelusta tai sitten vähäisestä kastelusta. Sumuttelua kaipaa (niinkuin tästäkin näkyy, että ruskettanut lehtien kärkiä), mutta voi ottaa siitä myös nokkiinsa. Kastelen siis ihan miten sattuu ja sumuttelen, kun siltä tuntuu. Vielä ainakin hengissä, vaikkei tämä kaveri mulla oo ollutkaan kuin vasta pari kuukautta.


Ja sitten... mun suurin rakkaus tällä hetkellä; Palmuvehka 'Raven'. Siis tavan palmuvehkan tummanpuhuva versio. Selviää runsaassa valossa, jopa paahteessa, tai ihan pimeässä. Tällöin sitä ei kuitenkaan kannata kastella usein. TÄYDELLINEN kasvi mulle, jonka uskon pysyvän hengissä tässä taloudessa.

Ihanaa maanantaita kaikille! 
Mä jatkan sitä shoppailun merkeissä. (Haen kissalle ruokaa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti